프로그는 국내 최초, 한정판 스니커 거래 중개 플랫폼입니다. 스니커 정가품 판정 전문가로 잘 알려져있는 코비진스와 손을 잡고, 가품 없는 거래를 중점으로 내세우며 쇼룸, 방송, 유튜브, 인스타그램 등으로 활발하게 소통하며 하나의 커뮤니티로 자리잡고 있습니다.

FROG is Korea’s first limited-edition sneaker resale platform. In partnership with KOBIJINS, a well-known sneaker authentication expert, the platform is built on a commitment to 100% authentic transactions. Beyond transactions, FROG connects with its community through showrooms, live broadcasts, YouTube, and Instagram, establishing itself as a vibrant hub for sneaker culture.
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Situation
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Logo System
'쉽고 안전한 거래’라는 핵심가치에서 Friendly, Simple, Solid라는 키워드를 도출해 로고를 개발했습니다. 캐릭터를 개발하여 친근한 브랜드 이미지를 구축하고 다양한 채널에서의 활용이 가능하게 하였습니다. 단순한 형태의 캐릭터는 친근하고 쉬운 이미지를, 둥글고 볼드한 서체는 친근하지만 견고한 이미지를 보여줍니다. 캐릭터가 들고 있는 운동화는 때에 따라 유연하게 활용할 수 있습니다.

We built the logo on the values of “easy and secure transactions,” expressed through the keywords Friendly, Simple, Solid. A simple character and bold, rounded typeface create a friendly yet solid brand image, with sneakers as a flexible design element.

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Application
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